Kampi vai napamoottori - kumpi on parempi?
Kampiakselimoottori vai napamoottori? Moottorin ja sen anturin valinta on ratkaisevan tärkeää ajokokemuksen kannalta. Mielestämme kampimoottori on ylivoimaisesti paras valinta kaikissa luokissa, ja alla selitämme miksi.
Kampi moottori
Kampiakselimoottori istuu kampiakselissa ja käyttää pyörän vaihteistoa antamaan lisätehoa voimansiirtoon. Se tarjoaa paremman painon jakautumisen ja suuremman hyötysuhteen erityisesti jyrkissä nousuissa, mutta se on myös erittäin tehokas alhaisilla nopeuksilla, ja ajokokemus on vakaampi ja hallittavampi, koska moottorin teho on suoraan yhteydessä omiin poljintaliikkeisiisi.
Napamoottori
Vääntömomentti- vai kiertoanturi?
Sähköpyörä on varustettu useilla erilaisilla antureilla, joista yhtä käytetään mittaamaan polkimiin kohdistuvaa vääntömomenttia tai voimaa oikean tuen tarjoamiseksi. Tätä tarkoitusta varten voit valita vääntömomenttianturin ja pyörimisanturin välillä.
Vääntömomenttianturi
Pyörimisanturi
Näin se vain on:
Vääntömomenttianturilla varustettu kampimoottori:
Keskusmoottori, jossa on pyörimisanturi:
Siksi uskomme, että kampimoottori on ylivoimaisesti paras valinta e-pyöriin, erityisesti niille, jotka haluavat optimaalisen pyöräilykokemuksen sekä tiellä että sen ulkopuolella.
Moottorin sijainti on tärkeä näkökohta
Aivan kuin moottorin tyypin valinta ei olisi riittänyt, myös moottorin sijainnilla on suuri merkitys satulasta saatavaan kokemukseen. Moottori voidaan sijoittaa sähköpyörän etu-, keski- tai takaosaan. Meidän sähköpyörissämme on keskelle asennettu moottori, ja huomaat pian, miksi.
Etupyörään sijoitettu moottori
Moottori on sijoitettu keskelle
Takapyörään sijoitettu moottori
Moottorin asentaminen takapyörään antaa pyörälle hyvän pidon, hyvän hyötysuhteen mäissä, luonnollisemman tuntuman kuin eteen asennettu moottori ja on kohtuullisen halpa ratkaisu. Taka-asennettu moottori tekee kuitenkin takapyörän rengasrikon korjaamisesta työläämpää, pyörää ei voi varustaa jalkajarrulla, eikä pyörään saa yhtä luonnollista tuntumaa tai hyvää painotasapainoa kuin keskelle asennetulla moottorilla.
Sähköpyörät, joissa on keskelle asennettu moottori, edulliseen hintaan
Haluamme tässä yhteydessä mainita, että vaikka sähköpyörissämme on keskelle asennettu moottori, se ei tarkoita, että hinta olisi korkea. Haluamme tarjota sähköpyöriä kaikille, ja siksi työskentelemme jatkuvasti tarjotaksemme laadukkaita, skandinaavisesti suunniteltuja sähköpyöriä, jotka tarjoavat hyvän ajokokemuksen edulliseen hintaan.